سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردم اتیوپی در عرض 12 ساعت 350میلیون درخت کاشتند!


 

  • مردم اتیوپی در عرض 12 ساعت 350میلیون درخت کاشتند!

    892520

    13 مرداد 1398 - 08:27

    2700 

    درحالی که بیشتر مردم به باغ و باغچه هایشان پناه می‌برند، به گیاهان آب می‌دهند و از میوه‌های تابستانی لذت می‌برند، مردم اتیوپی به خاطر یک هدف بزرگ مشترک یک روز کار و زندگیشان را رها کرده اند.

    برترین‌ها: تابستان بهترین زمان برای کثیف شدن است، به خصوص اگر دلیل خوبی برای آن داشته باشید. درحالی که بیشتر مردم به باغ و باغچه هایشان پناه می‌برند، به گیاهان آب می‌دهند و از میوه‌های تابستانی لذت می‌برند، مردم اتیوپی به خاطر یک هدف بزرگ مشترک یک روز کار و زندگیشان را رها کرده اند. هدف آن‌ها بازسازی چشم انداز کشور و همچنین ترمیم آسیب‌های ناشی از جنگل‌زدایی و تغییرات آب و هوایی است.

    مسئولان اتیوپی ادعا کردند که در تلاش برای احیای چشم‌انداز کشور بیش از 350 میلیون درخت کاشته اند

    این روز بزرگ 29 جولای بود. مردم در 1000 سایت مختلف در سراسر کشور جمع شدند تا 200 میلیون نهال بکارند. این هدف به خودی خود بزرگ و بلندپروازانه بود، اما تا پایان روز توانستند 350 میلیون درخت بکارند، یعنی خیلی بیشتر از چیزی که قرار بود!

    وزیر فناوری و نوآوری اتیوپی در توئیتر خود نوشت که کسانی که در این فعالیت شرکت کردند توانست 353633660 نهال را در عرض 12 ساعت بکارند. هرچند این رکورد به صورت رسمی تایید نشده، اما کاملا مشخص است که تعداد زیاد درختان به راحتی می‌تواند رکورد کاشت 50میلیون درخت در یک روز را بشکند که سال 2016 در هند به دست آمد.


    برخی مدارس و ادارات دولتی این روز را تعطیل کردند تا همه بتوانند در این فعالیت شرکت کنند. خود نخست وزیر هم شرکت کرد و اولین نهال را کاشت.

    اما برنامه اتیوپی به همین یک روز ختم نمی‌شود. آن‌ها قصد دارند امسال 4میلیارد درخت بکارد و تا کنون 2.6میلیارد درخت کاشته اند.

    اتیوپی بیشتر جنگل‌های خود را در قرن اخیر از دست داده است. در آغاز قرن بیستم یک سوم این کشور پوشیده از جنگل بود، اما این رقم تا سال 2000 به 4درصد کاهش یافت. این کاهش با افزایش جمعیت اتیوپی ارتباط دارد. از سال 1960 جمعیت این کشور چهار برابر شده و به 100میلیون نفر رسیده است. با افزایش جمعیت تقاضا برای زمین کشاورزی و چوب افزایش می‌یابد که یکی از دلایل جنگل‌زدایی است.

    منبع: boredpanda


     اتیوپی در تلاش برای مبارزه با جنگل زدایی تنها نیست. چین قصد دارد پوشش جنگلی خود را در همین دهه تا 23 درصد افزایش دهد.