سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موبایل‌بازها برای دوری از آسیب‌های عضلانی گردن و کتف چه تمرینانی انجام دهند؟


 

  • موبایل‌بازها برای دوری از آسیب‌های عضلانی گردن و کتف چه تمرینانی انجام دهند؟
    آفتاب‌‌نیوز :

    سجاد کاظمی عنوان کرد: موبایل پدیده ای عظیم در دنیای تکنولوژی بود که شبکه ارتباطات انسانی را در دنیا متحول کرد ولی همین وسیله امروزه عامل مهمی در بروز بسیاری از دردهای عضلانی است که برای رفع آنها باید چاره ای اندیشید.

    وی افزود: برای جلوگیری از آسیب‌های بسیاری که استفاده از تلفن همراه در قرنطینه خانگی در پی دارد نیاز به انجام حرکات کششی برای گردن داریم. حرکات کششی برای پیشگیری از کوتاهی عضلات و فشردگی دیسکهای بین مهره ای، دردهای عضلانی و اسپاسمهای عضلانی بسیار مفید می باشند که شما میتوانید تمرینات را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید.

    این مربی ورزشی اظهارکرد: در ادامه تعدادی از این حرکات را به شما معرفی خواهیم کرد که اولین آن، کشش عضلات استرنوکلیدوماستوئید است. در این حرکت باید ابتدا پشت خود را صاف کنید، بدن خود را بالا بکشید و به آرامی سر خود را به سمت راست بچرخانید تا چانه در سطح شانه و موازی با کف باشد.

    وی افزود: در این موقعیت، سر خود را به سمت راست بچرخانید و 30 ثانیه صبر کنید. تمرین را تکرار کنید، سر خود را به سمت چپ بچرخانید؛ همچنین برای رسیدن به بهترین اثر، پشت سر خود را با دست راست و چپ خود نگه دارید. کشش پشت گردن و قسمت فوقانی پشت. بر روی زمین یا روی یک صندلی کاملا صاف مثل تصویر بنشینید، آرنج خود را خم کنیدو کف دست خود را در پشت سر خودقلاب کنید؛ در این موقعیت چانه خود را به قفسه سینه نزدیک کنید.

    این مدرس تربیت بدنی و آسیب شناسی ورزشی یادآورشد: این موقعیت را حداقل 30 ثانیه نگه دارید، سپس به آرامی سر خود را بالا بیاورید و دستها را آزاد کنید. برای افزایش شدت کشش، کف دست را به آرامی فشار دهید.

    وی در ادامه در خصوص حرکت کششی برای شانه نیز گفت: بصورت تصویر صاف بایستید و دستها را کاملا موازی با زمین نگه دارید. اگر نمیتوانید دستها را با هم وصل کنید، دست راست خود را روی شانه چپ، سمت چپ خود قرار دهید. آرنج باید موازی با کف باشد، چانه خود را تا حد ممکن نزدیک سینه خود قرار دهید.30 ثانیه در این موقعیت بمانید؛ ورزش را تکرار کنید و دستها را تغییر دهید.




گوشی Huawei Y7p میان‌رده‌ای با دوربین سه‌گانه در راه بازار ایران


 

  • گوشی Huawei Y7p میان‌رده‌ای با دوربین سه‌گانه در راه بازار ایران
    آفتاب‌‌نیوز :

    گوشی هوآوی Y7p به عنوان محصولی جذاب در دسته گوشی‌های میان رده، در تاریخ 6 فوریه 2020 میلادی رونمایی شد. این گوشی هوشمند از امکانات جذابی نظیر دوربین پشتی سه‌گانه مجهز به هوش مصنوعی، صفحه‌نمایشی با طراحی جدید برای تعبیه دوربین جلو و باتری با ظرفیت بالای 4000 میلی آمپرساعتی بهره می‌برد.

    طراحی و صفحه‌نمایش

    Huawei Y7p با رنگ‌بندی چشم‌نواز به نحوی تولید شده تا با قرارگرفتن بخش پشتی‌اش در معرض نور، شاهد بازتابش زیبای پرتو‌های رنگی باشیم. این محصول در قالب دو رنگ با پایه سیاه و آبی به بازار عرضه خواهد شد که هوآوی به ترتیب عنوان‌های Midnight Black و Aurora Blue را برای آن درنظر گرفته است.

    گوشی Huawei Y7p میان رده‌ای با دوربین سه‌گانه در راه بازار ایران

    این گوشی هوشمند از صفحه‌نمایش 6.39 اینچی Punch FullView Display استفاده می‌کند که نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در آن 90.15 درصد است.

    نوآوری Blind Hole هوآوی باعث شده دوربین سلفی به خوبی و با کم‌ترین تغییر در نمای جلویی، زیر صفحه‌نمایش جا داده شود.

    به این ترتیب، دیافراگم کوچک‌تر دیده شده و یک‌پارچگی صفحه‌نمایش هم تا حد بیشتری حفظ شده‌است.

    دوربین

    گوشی Huawei Y7p با استفاده از سه دوربین هوشمند در قسمت پشتی می‌تواند به استودیوی شخصی کاربر برای عکاسی تبدیل شود. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی این محصول کنار دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین 2 مگاپیکسلی ویژه دریافت اطلاعات تکمیلی و ایجاد افکت بوکه قرار گرفته است. به‌کارگیری هوش مصنوعی هم به تشخیص هرچه بهتر و دقیق‌تر سوژه و صحنه کمک شایانی کرده تا بهترین تنظیمات، برای دست‌یابی به خروجی مناسب اعمال شود.

    فناوری تشخیص صحنه دوربین این گوشی می‌تواند به طور خودکار بیش از 500 صحنه را در 21 دسته‌بندی مختلف شناسایی کند.

    با قابلیت Night Mode در این محصول می‌توان تصاویری واضح و روشن، آن‌هم بدون نیاز به استفاده از سه‌پایه را ثبت کرد. ترکیب فناوری لرزش‌گیر هوش مصنوعی و زمان نوردهی 6 ثانیه‌ای باعث شده این Huawei Y7p عملکرد قابل توجهی در محیط‌های با نور محدود داشته باشد. جلوی گوشی نیز دوربین 8 مگاپیکسلی وظیفه ثبت سلفی را برعهده دارد.

    عملکرد

    موتور شتاب‌دهنده تولید شده توسط هوآوی با بهینه‌سازی‌های مختلف، تجربه روان را برای کاربران به همراه آورده است. این راهکار باعث شده اجرای اپلیکیشن‌ها 19 درصد سریع‌تر انجام شود. عملکرد سیستمی هم در سناریو‌های مختلف تا 27 درصد روان‌تر خواهد بود.

    برنامه‌ریزی هوشمند سیستمی راهکار دیگری است که باعث می‌شود فعالیت‌های پس‌زمینه گوشی به صورت خودکار مدیریت شوند. موتور حافظه هوشمند که با الگوریتم موازی‌سازی به بهبود حافظه در دسترس، کمک کرده نیز در این محصول عملکردی قابل توجه دارد.

    باتری

    میان رده جدید هوآوی با استفاده از باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی امکان پخش ویدئویی را برای 22 ساعت فراهم می‌کند. پخش 111 ساعته موسیقی و وب‌گردی 20 ساعت هم در لیست عملکرد این محصول قرار می‌گیرد تا خیال کاربر از فراهم بودن انرژی لازم برای استفاده‌های مختلف روزمره از گوشی آسوده باشد.

    سخت‌افزار

    میان رده هوآوی از تراشه هشت‌هسته‌ای Huawei Kirin 710F مجهز به چهار هسته پردازشی Cortex-A73 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز در کنار پردازشگر گرافیکی Mali G51-MP4 استفاده می‌کند.

    استفاده از چهار گیگابایت رم در این محصول، اجرای روان اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را تضمین خواهد کرد. 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی قابل ارتقا به واسطه استفاده از کارت حافظه‌ای با حجم حداکثر 512 گیگابایت هم در لیست مشخصات این محصول دیده می‌شود.

    نرم‌افزار

    رابط کاربری EMUI 9.1 بر پایه اندروید 9 با راهکار‌های خلاقانه در زمینه بهبود عملکرد و سرعت سیستم، تجربه کاربری مناسبی را به همراه می‌آورد. به عنوان مثال با استفاده از EROFS اکنون سرعت خواندن تصادفی اطلاعات تا 20 درصد افزایش یافته است.

    مشخصات کامل این گوشی به این شرح است:

    • ابعاد: 159.81 در 76.13 در 8.13 میلی‌متر

    • وزن: 176 گرم

    • رنگ‌بندی: Aurora Blue, Midnight Black

    • صفحه‌نمایش: 6.39 اینچی، 16.7 میلیون رنگ، TFT LCD (IPS)، رزولوشن 1560 در 720 پیکسل (HD+)

    • تراشه: Huawei Kirin 710F با چهار هسته پردازشی Cortex-A73 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز

    • پردازشگر گرافیکی: Mali G51-MP4

    • سیستم عامل: EMUI 9.1 (برپایه اندروید 9)

    • حافظه: 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش با استفاده از کارت حافظه جانبی تا 512 گیگابایت

    • دوربین: 48 مگاپیکسلی (با مشخصه گشودگی دیافراگم f/1.8) + 8 مگاپیکسلی (لنز اولترا واید انگل با مشخصه گشودگی دیافراگم f/2.4) + 2 مگاپیکسلی (با مشخصه گشودگی دیافراگم f2.4)

    • دوربین جلو: 8 مگاپیکسلی با مشخصه گشودگی دیافراگم f/2.0

    • باتری: 4000 میلی آمپرساعت

    • شارژر: 5 ولت 2 آمپر

    • قابلیت‌های ارتباطی: WLAN: 802.11b/g/n, 2.4 GHz، بلوتوث نسخه 5.0، Micro USB، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، سنسور تشخیص اثرانگشت در پشت گوشی

    این گوشی در آینده نزدیک در بازار ایران عرضه خواهد شد.




طرح ترافیک تهران لغو شد


 

  • طرح ترافیک تهران لغو شد
    آفتاب‌‌نیوز :

    سعید نمکی روز شنبه درباره آخرین تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اجرای طرح ترافیک در آخرین نشست در وزارت کشور برداشته شد، زیرا در شرایطی که وسایل نقلیه عمومی تکافوی رعایت فاصله گذاری را نمی‌دهد، یکی از مطمئن‌ترین وسیله‌ها استفاده از وسیله نقلیه شخصی است. باید مردم را ترغیب کنیم که فاصله گذاری هوشمند را اجرایی کرده و به سمت استفاده از وسیله نقلیه شخصی بروند.

    وی ادامه داد: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا لازم الاجراست. طرح ترافیک نه امروز و نه فردا و نه در روزهای آتی اجرایی نخواهد بود. بنابراین چیزی به نام طرح ترافیک در تهران نداریم. البته اگر راه بندان‌های شدید مشاهده شود، در این زمینه تجدید نظر خواهد شد.

    وزیر بهداشت اعلام کرد: طرح ترافیک تهران لغو شد

    اجرای مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی با سه هدف

    وزیر بهداشت اظهار کرد: مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی با سه هدف بزرگ در حال آغاز شدن است. اول اجرای فاصله گذاری هوشمند با کمک نیروهایی که در مرحله اول بسیج مقابله با کرونا در کنار ما بودند. همچنین پیدا کردن افراد بدون علامتی که با موارد علامت دار در ارتباط بودند و افزایش تست‌ها در دستور کار است.

    نمکی ادامه داد: افزایش تست‌ها به دو گونه خواهد بود. اول اندازه گیری آنتی بادی در افرادی که ایمن شدند و به آنها درجه‌ای داده می‌شود که به عنوان افراد سالم و بدون مشکل می‌توانند وارد جامعه و محیط کار شوند و حتی اگر فاصله گذاری را رعایت نکنند هم مشکلی نخواهند داشت. همچنین با تست‌های PCR افرادی که شناسایی نشده‌اند را ارزیابی می‌کنیم. این موضوع نیازمند آزمایش‌های زیادی است که در حال تدارک آن هستیم و دنبال خواهیم کرد.

    وی افزود: مواردی که در مرحله قبل مثبت بوده‌اند هم دنبال می‌شوند و تا نهایت بیماری و بهبودی آنها همراه‌شان خواهیم بود.

    بازگشایی‌ها به معنی اجبار کسبه نیست

    وزیر بهداشت گفت: اصرار رییس جمهوری این است که اولین اولویت کشور، سلامت مردم است. بازگشایی‌ها به معنی اجبار بازگشایی کسبه نیست. اگر استانداران و مسئولان استانی تشخیص بدهند که با همکاری و هماهنگی شورای اصناف یک استان یا شهرستان، بازگشایی موجب ایجاد مشکلات خاص برای مردم می‌شود، می‌توانند تصمیم بگیرند و با رضایت طرفین، کار را به تاخیر بیندازند. این موضوع به معنی اجازه است و به معنی اجبار نیست. در نتیجه اگر استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و شورای اصناف نیازمند سوال و مکاتبه بودند تا تقاضای تغییر رویه بدهند، حتما رسیدگی و سریعا اقدام خواهد شد.




راهکارهای افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن


 

  • راهکارهای افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن
    آفتاب‌‌نیوز :

    دکتر "بهروز طلائی" در پویش «همبستگی در خانه بمانیم» گفت: رعایت رژیم غذایی نه تنها تضعیف سیستم ایمنی نشده بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز خواهد شد و اگر تنوع و تعادل در برنامه غذایی و از گروه‌های اصلی غذایی شامل انواع غلات، میوه و سبزیجات، گوشت‌ها و لبنیات رعایت شود، سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود.

    وی با تاکید برآنکه در این ایام حتما در خانه ورزش کنید، تصریح کرد: برای آنکه وزن‌مان در این ایام افزایش پیدا نکند به شدت توصیه می شود افراد در منزل ورزش‌های خانگی همچون دراز و نشست، طناب‌زنی و ... را انجام دهند.

    این متخصص متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه رژیم‌های خاصی برای دوران بارداری وجود دارد، عنوان کرد: رژیم‌های دوران بارداری به قد، وزن و اینکه چندمین فرزند است در دوران بارداری، متفاوت و در ماهای مختلف فرق دارد اما به‌طور کلی در این دوران مصرف نوشیدنی‌های کوکائین‌دار، شکلات، قند و شکر باید محدود ومصرف مکمل‌های آهن و اسیدفولیک طبق دستور پزشک معالج نیز توصیه می شود

    وی از تاثیر لبنیات روی بیماری کروناویروس سخن به میان آورد و اظهار کرد: مصرف لبنیات کم چرب مشکلی ندارد و حتی چون اسیدهای آمینه و پروتئین‌های خوبی نیز دارند می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند اما اگر از شیرهای فله‌ای استفاده می شود حتما قبل از مصرف باید 10 تا 15 دقیقه جوشانده شود تا میکروب‌ها و باکتری‌های آن از بین برود.

    طلائی به علل ضعف عمومی و داغی دست‌ها و پاها و بی‌حالی افراد پرداخت و بیان کرد: بحث ضعف عمومی و داغی دست و پاها دارای عوامل متعددی است که یکی از این دلایل می تواند مصرف زیاد قند زیاد یا چربی خون بالا باشد که باید به برنامه غذایی این افراد توجه و در این برنامه غذایی میوه و سبزیجات گنجانده شود همچنین کمبود یکسری از ویتامین‌ها نیز باعث داغی دست و پا و بی‌حالی شده که باید فرد بیمار آزمایش بدهد زیرا ممکن است این داغی دست و پا علل دیگری همچون مشکلات غددی داشته باشد که براساس علت بیماری رژیم غذایی متفاوت خواهد بود.

    وی در خصوص تغذیه مناسب برای افراد شاغل که 8 ساعت پشت میز هستند، گفت: این افراد حتما باید ورزش کرده، قندهای ساده را خیلی کم استفاده کنند (زیرا قند زیادی در بدن تبدیل به چربی و سبب چاقی می‌شود یا چربی خون فرد زیاد می‌شود) و حتما میوه‌جات و سبزی‌جات را در برنامه غذایی خودشان قرار دهند.

    این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به مصرف نوشیدنی زیاد توسط افراد کارمند اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهم برای کارمندان این است که مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار یا گازدار را کاهش داده زیرا نوشیدنی‌های کافئین‌دار فرد را از لحاظ سیستم عصبی دچار مشکل کرده و حتی ممکن است فرد دچار تاری دید نیز شود.

    طلائی با بیان این مطلب که سنگ کیسه صفرا هیچ ارتباطی با کروناویروس ندارد، اظهار کرد: دلیل عمده سنگ کیسه صفرا مصرف رژیم‌های غذایی پرچرب و استفاده زیاد از فست‌فودها و نوشابه‌های گاز دار و استفاده کم از میوه و سبزیجات است و هیچ ارتباطی با ویروس کرونا ندارد.

    وی از رژیم‌های غذایی برای کودکان سخن به میان آورد و بیان کرد: اگر کودک شما خیلی چاق است حتما رژیم‌های کاهش وزن را باید در پیش گیرد، در غیر این‌صورت سعی کنید وزن کودکتان را تا دوران بلوغ ثابت نگه دارید و در دوران بلوغ که افزایش قد و وزن رخ می دهد، برنامه‌های کاهش وزن را استفاده کنید.

    متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: گیاه‌خواری برای نوجوانان را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم زیرا منابع غذایی برای افزایش قد، منابع غذایی حیوانی مخصوصا گوشت‌ها است و علاقمندی به گیاه‌خواری از سن حدود 21 سالگی باید آغاز شود.

    وی با بیان این مطلب که افراد چاق و لاغر قبل از هر رژیم غذایی حتما آزمایش غدد انجام دهند، گفت: در رژیم غذایی کاهش وزن، افراد باید هر سه وعده غذایی را حتما استفاده کنند و حذف هیچ وعده غذایی نباید صورت گیرد ضمن آنکه میان وعده‌های غذایی نیز باید سرجای خودشان باشد.

    طلائی با تاکید برآنکه داروهای لاغری و چاقی دارای عوارض بسیاری هستند و تاثیر آنها نیز کوتاه مدت خواهد بود، تصریح کرد: نحوه عملکرد داروهای چاقی به این صورت بوده که آب بدن را جمع کرد و فرد دچار ورم شده و تصور می‌کند که چاق شده‌ اما پس از مدتی شاهد شل شدن پوست بدن، ریزش مو، بالا رفتن فشار خون یا تاری دید خواهد شد بنابراین به هیچ عنوان مصرف چنین داروهایی توصیه نمی شود.

    این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره رژیم غذایی افراد کم کار تیروئیدی نیز عنوان کرد: افراد دچار کم‌کاری تیروئید نباید کلم خام، تربچه، ماهی خام و ترکیبات سبزی‌جات خام مصرف کنند همچنین مصرف دخانیات، کم کاری تیروئید را تشدید خواهد کرد.

    طلائی با بیان این مطلب که برنامه غذایی چاقی یا لاغری موضعی نداریم، تصریح کرد: استفاده از ماءالشعیرهای طبیعی باعث چاقی صورت می‌شود ولی برای همه جواب نمی‌دهد.

    وی در خصوص رژیم غذایی بیماران کرونایی نیز گفت: استفاده از میوه‌جات و سبزی‌جات برای این افراد به شدت توصیه می‌شود و اگر توان بلعیدن آنها را نیز ندارند، باید از آب میوه طبیعی استفاده کند زیرا مصرف انواع مرکبات و سیب باعث تقویت سیستم ایمنی شده ضمن آنکه مصرف آجیل‌های فاقد نمک مثل فندق و گردو، غذاهای دارای حبوبات، گوشت، ماهی و تخم‌مرغ نیز در رژیم غذایی این افراد توصیه می شود.

    این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: همچنین برای افراد کرونایی مصرف انواع چایی‌های کم رنگ، دم نوش‍ها، چای زنجبیل، چای نعنا، چای دارچین و ... نیز توصیه می شود ضمن آنکه باید از نوشیدن نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های شیرین که سیستم ایمنی را تضعیف می کند، خودداری کنند.

    وی با اشاره به ضررهای استفاده از دخانیات در دوران کرونایی عنوان کرد: ویتامین C یکی از مهمترین ویتامین‌ها در تقویت سیستم ایمنی بوده که استعمال دخانیات باعث کمبود ویتامین C بدن خواهد شد و همین امر سبب خواهد شد افراد سیگاری، مستعدتر برای ابتلا به بیماری‌های مختلف خواهند بود لذا برای این افراد مصرف روزانه میوه و سبزی‌جات توصیه می‌شود.

    طلایی درباره رژیم غذایی کنکوری ها نیز اظهار کرد: کنکوری‌ها، رژیم لاغری را به بعد از کنکور موکول کنند اما در این دوران حداقل نیم ساعت ورزش کنند و وعده‌ها و میان وعده‌های غذایی‌شان را به‌موقع داشته باشند ضمن آنکه میان وعده‌ها نیز نباید همیشه شیرین بوده و باید و متنوع باشند.




بررسی امکان تشخیص کرونا از سرفه افراد در دانشگاه تهران


 

  • بررسی امکان تشخیص کرونا از سرفه افراد در دانشگاه تهران
    آفتاب‌‌نیوز :

    دکتر هادی مرادی و دکتر رشاد حسینی از گروه هوش ماشین و رباتیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در حال بررسی امکان تشخیص اولیه کرونا از نحوه سرفه افراد هستند.

    این پژوهشگران برای انجام این تحقیق باید سرفه افراد سالم و بیمار را جمع‌آوری کنند. متقاضیان می‌توانند با نصب برنامه کاربردی مربوط و جمع‌آوری صدای سرفه افراد عادی یا بیمار به این کار تحقیقی کمک کنند. این برنامه هیچ‌گونه اطلاعات شخصی افراد را نگهداری و ضبط نمی‌کند.

    بر اساس اعلام دانشگاه تهران، علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این برنامه کاربردی به آدرس https://ece.ut.ac.ir/article/101190302 مراجعه کنند.